Ben jij klaar voor een baan waarbij je jouw juridische expertise combineert met werken in de buitenlucht? Zoek je een afwisselende rol waarin geen dag hetzelfde is? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als toezichthouder APV zorg je ervoor dat de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijzondere wetten worden nageleefd. Je hebt contact met zowel inwoners als toeristen en je takenpakket omvat:

  • Communicatie: Je spreekt allerlei mensen en partijen en weet precies welke gesprekstechnieken je wanneer moet inzetten.
  • Toezicht houden: Je voert regelmatig controles uit op het eiland. Daarbij houd je toezicht op de naleving van regels en wil je overtredingen zoveel mogelijk voorkomen. 
  • Up-to-date blijven: Je volgt de nieuwste wet- en regelgeving op de voet, omdat dat je interesseert.
  • Verslaglegging: Je legt jouw werkzaamheden vast in heldere schriftelijke communicatie, zoals brieven en rapporten, in ons systeem Mozard.
  • Samenwerken: Je werkt samen met de politie en Staatsbosbeheer Terschelling.

Hoe ziet je team eruit?

Als toezichthouder AVP word je onderdeel van het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH), dat valt onder het team Publiek. Samen met vijf gedreven collega's zet jij je in voor de uitvoering van beleid volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijzondere wetten. Je werkt aan zaken als evenementen, verkeerscontroles, de Alcoholwet, adresonderzoeken en andere relevante onderwerpen. Je doet dit niet alleen, maar werkt nauw samen met juristen en vergunningverleners.

Het team bruist van energie en motivatie! Het gezamenlijke doel? Inwoners zo goed mogelijk helpen en hun vragen snel én goed beantwoorden. We denken samen met hen na over verschillende opties en adviseren hen over de mogelijkheden. De sfeer binnen het team is informeel en positief, het kennisniveau is hoog.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende en veelzijdige baan! Je komt te werken in een dynamisch team met korte lijnen, waar elke dag anders is.
  • Een salaris tot € 3.784, - bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je startsalaris hangt af van je ervaring en opleiding. 
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit bouw je elke maand op en kun je gebruiken voor extra verlof of een extra uitbetaling, wanneer het jou het beste uitkomt.
  • Veel ontwikkelmogelijkheden. Je kunt in je functie groeien, maar ook gebruik maken van diverse opleidings- en coachingsmogelijkheden.
  • Woon je niet op Terschelling? Geen zorgen! Binnen een uur ben je met de snelle boot op het eiland. De reistijd kun je bijvoorbeeld gebruiken om mails te beantwoorden of te werken aan een inspectierapport. De gemeente betaalt je overtocht.
  • Je start met een tijdelijk contract van een jaar op payroll basis, met uitzicht op een vast dienstverband. Daarnaast krijg je goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een laptop, telefoon en een thuiswerkplek.

Wie ben je en waar ben je goed in?

Je bent een echte teamspeler die samen met onze inwoners zorgt voor een fijne sfeer in de gemeente Terschelling. Flexibiliteit, daadkracht en betrokkenheid zitten in je DNA en je durft kritisch te zijn als dat nodig is. Je bent mondeling en schriftelijk sterk, kunt prioriteiten stellen en creatieve oplossingen bedenken voor uitdagingen en conflicten. Voor speciale evenementen ben je bereid om af en toe in het weekend te werken. Daarnaast:

  • Je bent goed op de hoogte van de APV en handhavingsprocedures.
  • Je hebt een relevante mbo-opleiding afgerond en een BOA-diploma in domein I is een pluspunt.
  • Je bent sociaal vaardig en kunt gemakkelijk gesprekken aangaan, ook in confronterende situaties. Als het moet kun je handhavende stappen nemen.
  • Je hebt een goed gevoel voor welke aanpak het beste past in verschillende situaties.
  • Integriteit en een sterk gevoel voor je omgeving zijn voor jou vanzelfsprekend.
  • Rijbewijs B is essentieel voor deze functie.

Ben je enthousiast geworden?

Daar worden we héél blij van! We willen graag met je kennismaken en je meer vertellen over deze leuke functie binnen onze gemeente. 

Solliciteer hier

Heb je vragen over de functie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Onze teamleider Hanny Otter-Wouda staat voor je klaar. Je kunt haar bereiken via telefoonnummer 0562446244. Met geschikte kandidaten gaan we snel in gesprek en we sluiten de vacature zodra we de juiste kandidaat hebben gevonden.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Doorplaatsen is niet toegestaan. Door te solliciteren ga je akkoord met de verwerking van jouw persoonsgegevens.