De drinkwatervoorraad staat in de zomer onder druk. Daarom starten we met een campagne die bezoekers bewust maakt van het belang van zuinig watergebruik.
Met de lancering van de campagne ‘Wad Verdient Hergebruik’ krijgen inwoners, ondernemers, organisaties en initiatiefnemers vanaf nu één centrale plek voor dit onderwerp.
De komende jaren wordt er gewerkt aan de haven. De kades van de haven zijn oud en in slechte staat. Vooral de Willem Barentszkade vraagt om een toekomstbestendige oplossing.
Met de vijf eilandgemeenten, het Rijk, Provincie Fryslân en Provincie Noord-Holland werken we samen aan plannen om de Waddeneilanden mooier, sterker en leefbaarder te maken.