Hulp bij geldzaken en schulden
Kunt u moeilijk rondkomen of heeft u (beginnende) schulden? En wilt u hulp om uw geldzaken op orde te krijgen en te houden? Vraag dan hulp aan via het Eilandteam. Een medewerker kijkt samen met u naar uw situatie. Samen kijken jullie welke mogelijkheden er zijn om overzicht en/of hulp te krijgen.
Ping-loket
Op Terschelling kunt u voor hulp bij schulden of het indienen van een aanvraag (voor bijvoorbeeld een uitkering, bijzondere bijstand of toeslagen) ook terecht bij het Ping-loket. Wat uw vraag of zorg ook is, samen met een adviseur gaat u op zoek naar de beste oplossing. Onze Ping-adviseur is een keer per maand in de bibliotheek in de Driemaster in Midsland. U kunt een afspraak maken via info@ping.nl. Vermeld uw naam, woonplaats en (hulp)vraag in de mail.
Vroegsignalering
Het Eilandteam kan ook contact opnemen met u. Energieleveranciers, waterleveranciers, verhuurders en zorgverzekeraars zijn sinds 2021 verplicht om beginnende betalingsachterstanden bij de gemeente te melden. Dit staat in de wet. Hierdoor kunnen wij u goed en op tijd helpen bij geldproblemen. Het doel is om te voorkomen dat geldproblemen groter worden.
Extra informatie
Op onderstaande websites vindt u meer informatie over hulp bij schulden en omgaan met geld:
- www.nibud.nl (hulp bij schulden)
- www.scholieren.nibud.nl (hulp voor scholieren)
- www.wijzeringeldzaken.nl
- www.zelfjeschuldenregelen.nl
- www.humanitas.nl/thuis-administratie (hulp bij thuisadministratie)
- www.kvk.nl (voor ondernemers)
- www.bureauzelfstandigenfryslan.nl (voor ondernemers)